37853966_1896876483736918_6020968851007602688_n
Средна гора – връх Богдан 1604м

Подробна информация за маршрута

• Начална точка: м. Барикадите 42.59036824.424153 )
  • Крайна точка: вр. Богдан 42.60721624.461500 )
  • Денивелация: 493 м
  • Дължина: 5 км
  • Времетраене: 1:45 часа

Това е един от най-популярните маршрути за изкачване на връх Богдан – първенецът на планина Средна гора. Началната точка е по пътя за м. Барикадите, за която поемаме от Копривщица в посока Стрелча. На около 2.5 км след изхода на Копривщица има разклон наляво за местността. След отбивката на около 5 км. пътят се пресича от електропровод, водещ до хижа Богдан.

Точно преди стълбовете вляво тръгва маршрута ни нагоре и за по-малко от 2 часа сме на върха. Прехода започва по широк черен път около 1.5 км. Малко по-късно достигаме до поляните край хижа Богдан, която е опустошена. Там се намират антените на GSM операторите, които могат да ни служат за ориентир, тъй като се виждат отдалеч. Гледката от тук е страхотна а на поляната в района се намира и заслон Плачков кладенец, зад който под вековните буки се намира и самият Плачков кладенец – чешма с 5 чучура и страхотна вода.

По пътя край хижата навлизаме в гора, където веднага виждаме табела за връх Богдан. Оттук се върви изцяло през гора, с изключение на една по-широка поляна. А върха се намира точно на пътеката на една малка полянка вдясно.

Макар по височина да не е в Топ 10 на планините в България, за Средна гора и връх Боград има печат от кампанията Десетте планински първенци.

За жалост, връх Богдан е изцяло сред гората и не предлага никакви гледки.